Beste sponsoren en clubleden,
Op 17 en 18 augustus heb ik deelgenomen aan het EK in Assen. Het evenement begon op vrijdag met een vrije training.
Het weer was de hele week erg wisselvallig en beloofde niet veel goeds ,de meeste trainingen werden ook op een natte baan gereden. Ik voelde me goed op de baan en kon snel rond rijden in de regen. Dit gevoel nam ik mee naar zaterdag waarop de kwalificaties werden gereden.
De eerste vrije training werd ook gereden op een natte baan ik reed direct goed weg maar helaas kwam ik al vroeg in de training ten val. Ik heb de motor weer kunnen oppakken en nog enkele rondes kunnen rijden ,maar helaas mijn tijd niet meer kunnen verbeteren op een opdrogende baan en reed de derde tijd.
De eerste kwalificatie was op een droge baan. Ik reed constante tijden maar helaas kreeg ik niet meer de snelheid te pakken die ik er eerder tijdens de training gereden had. Ik kon lang op een vierde plaats blijven maar werd nog net in de laatste ronden naar een vijfde tijd gezet.
Ook de tweede kwalificatie was het droog gebleven ,en ik wilde graag mijn tijd verbeteren en wist dat ik de tijd kon aantikken voor een top 3. De tijd van mijn eerste kwalificatie wist ik gelukkig te verbeteren maar ik had nog steeds niet mijn tijden te pakken die ik tijdens de training reed. Mijn startplek bleef op een vijfde plek.
Race 1:
Het weer bleef weer wisselvallig van regen naar droog, en we zaten met een lastige keuze voor de banden. Tijdens de vrije training reden we allemaal nog op regenbanden maar tussentijds droogde de baan op sommige plekken weer snel op. Toch gaf de meteo nog regen aan en kozen we voor een regenband.
Maar eenmaal op de grid bleek al snel duidelijk te zijn dat de baan zo goed als droog was en de meeste op droge banden reden.
Mijn start was goed en ik kwam op een vierde plek uit de eerste bocht. Ik
verloor al snel de aansluiting bij de kopgroep en kreeg het ritme niet meer te pakken. Tijdens de race kon ik mezelf niet meer verbeteren en werd ingehaald door twee rijders die ik helaas ook niet meer kon terug pakken en finishte ik op een p6. Ik was enigszins teleurgesteld doordat ik wist dat ik een snellere tijd neer had kunnen zetten maar het kwam er niet uit.
Race 2.
We hebben nu ook de droge banden eronder en de spanning nam ook weer
wat af tegenover de eerste race. Tijdens de start behield ik mijn plaats en reed in de tweede groep, ik bleef iets te lang op safe rijden en werd weer ingehaald.
Toen wist ik dat ik snel wat anders moest gaan doen om mijn plek terug te
krijgen. Ik bleef enige tijd strak achter hem rijden tot ik het juiste gaatje vond om er langs te komen. Hiermee kwam ik weer terug op de p5.
Ik ben dus na beide races vijfde geworden van het Ek NSF100!